NYTT Jobb och nya saker!

I måndags började jag mitt nya jobb som Bemanninsplanerare på Ikea HaparandaTornio.
De är spännande och himla roligt att ha fått börja jobba åt Ikea.

Den här veckan har bland annat bestått av att försöka se till att alla får sina t-shirts, tröjor, byxor och arbetsskor.

De är fullt upp från morgon till kväll, så dagarna går väldigt fort.

Jag tycker de är jätteroligt att få chansen att arbeta med en massa folk jag känner sedan tidigare och dessutom är de underbart att få lära känna en massa nya ansikten. =)

Jag befinner mig mest på projektkontoret ännu, men flänger ned till Ikeahuset flera gånger varje dag och alla som arbetar där nere gör ett toppen jobb. Varje gång jag är ned får jag bevittna hur varuhuset växer fram eftersom när dom monterar och bygger. Jag har insett redan nu att jag aldrig kommer få någon lön från Ikea, för så fina saker som jag sett dom senaste dagarna kommer gör att jag blir skyldig Ikea pengar.... Någon mer som känner igen den känslan?!

Nu är de iallafall fredag och jag har ledig 2 dagar, så jag ska dyka ned i mina skolböcker och läsa Etik och Moral tills på måndag. Har en inlämningsuppgift som ska vara inne senast på Söndag. Tur att jag har den boken, för jag hade alldeles glömt bort att beställa dom andra böckerna, men fick gjort de igår kväll.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men vem orkar läsa? Nä, de är bättre jag berättar lite kort så kan jag skriva mer igen om någon dag.

Undra om alla på mitt nya jobb kommit ihåg att medela till facket att dom har en ny arbetsgivare och ändrad inkomst så fack-avgiften blir rätt? Måste jag kolla till veckan. Sedan måste jag se om jag inte har några trevliga medarbetare som skulle vilja starta fackklubbar på jobbet, sånt behövs alltid. =)

Summa sumarum, veckan har varit väldigt givande om än jobbig.

Sköt om er allihopa och ha en trevlig helg, för de ska jag ha tillsammans med mina djur o skolböckerna.

Kram Mia

Kommentarer
Postat av: cleopethra

Lycka till på nya jobbet!

2006-09-08 @ 20:58:55
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Saara-Maria

va kul att du fått jobb där!! Du vet väl att knas Ahti har vart o byggt där...Aktas för att kan BRAKA ihop! ;)

2006-09-08 @ 21:11:17
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: eira

*vinkar*

2006-09-09 @ 10:10:39
Postat av: Ulle

Japp, fasar oxå för att stor del av lönen går till nya möbler & andra fin fina grejer ;)
Trevlig plugg helg!

2006-09-09 @ 18:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback