Slut semester

Idag är sista dagen på min semester, ska försöka berätta lite vad vi gjort när vi varit lediga.
Först var vi ju till Stockholm 2 dagar, sedan tog vi tåget ned till Lotta o Affe o njöt av trevligt sällskap,
underbart väder, reste runt o tittade på saker/platser, badade, åt supergod mat, drack gott,
solade på deras fina veranda, umgicks och pussade på hundarna.
Jag skulle lugnt kunnat stanna kvar där, min ända önskar var att få ned djuren o Jesper, för dom saknade jag.
Lotta o Affes hundar & valpar är jättetrevliga, men dom är inte mina beibisar. ;)

Vi badade i havet, de var helt underbart. Vi hittade blåmusslor, vattenormar och en kräfta/krabba?!
När jag kastade mig i vattnet första dagen tänkte jag inte på att de var saltvatten, oj vilken chock. *fniss*

Förutom allt vi gjort och sett har jag njutit av all underbar växtlighet, allt jag bara fantiserar om i min
egen trädgård. Päronträd, stockrosor högre än en vuxen karl, tomatplantor utomhus i rabatten och
alla trädsorter som är så fina.

Hos Lotta & Affe har vi de stora lyxet att få bo ute i deras husvagn på gården, där sover man jättegott
och den är mysig att vakna i.

Vi var två svängar till Danmark och när vi åkte till Köpenhamn körde vi över Öresundsbron - oj oj vad stor den är.
Köpenhamn är en jättefin stad och vi gick efter ströget och tittade på folk o njöt av vädret.
Vi åt gott på en trevlig uteservering och satt å myste tillsammans o kollade på folk. Lotta är en superguide
och som tur var körde hon som hittar där.

Dagen innan vi skulle åka hem tog jag, Karin o Affe färjan över till Helsingör, de är oxå en fin stad.
Vi strosade runt o Karin åt en pölse med bröd på torget innan vi promenerde tillbaka till färjan.

Sedan har vi hunnit se Helsingborg, Väla köpcentrum och en massa andra ställen.

Vi har blivit bjudna på underbart god Paella av Annika och hennes man, samt träffat deras 2 supertrevliga
frallor.

Sist men absolut inte minst, så fick vi med hem våran nya familjemedlem Franz, han är en myskille som
vi nu njuter av här hemma.

Kram Mia

Karin i Stockholm, vi är påväg med tåget till Vallåkra.



Johanna i Karins knä.









Affe på deras veranda.


En fågel.....



Påväg ned i bada i havet.


Öresundsbron som var otroligt stor!



Efter att man åkt över bron så åker man inte en tunnel under vattnet....



Lotta o Karin på torget i Köpenhamn.



Människor på Ströget.





Vindkraftverk man ser från Öresundsbron.



Detta är rådhuset i Helsingborg.




Vilket skådespel!!



Inne i Helsingborg.




Molly



Affe äter frukost på färjan över till Helsingör o Karin solar.



Helsingborg påväg över till Danmark.



Ett slott man ser när man kommer över till Helsingör.



När man kommer in till Helsingör.



Jag o Affe kollar konditoriet....


Mums  vad jag ätit mycket jordgubbar i Vallåkra.,...



Ostbutiken.. har vi inte så många av i Sverie, men här i Danmark är de vanligt...



Stockrosor i de onändliga, så vackra.



Vem skulle inte vilja bo här?



Stockrosor.....




En gullig The o Kaffe butik intill toget i Helsingör.



Njuter av solen.....



Mysiga gator påväg ned tillbaka till färjan.



Här är vi snart i Sverige?







Här nedan är Liam en fin hane från Usa.




Hoppas ni gillar dessa bilder som är ett axplock av alla jag tagit på semester.

KRam Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback