Den obotliga romantikern

Ja, jag tror att de är jag som är den obotliga romantikern....
Till motsats till min sambo....
Nå väl, redan igår planerade jag så stort att imorgon älskling ska
vi åka på utflykt till den otroligt härliga stranden i Hedenäset.
Vi tar med hundarna o Jesper och så fixar jag massa god picknick mat.
Sagt o gjort, jag stämplade ut tidigare, åkte på maxi o handlade gott gott.
Kyckling, pan rich, rostbiff, potatissallad o massa annat gott fika.
Åkte hem o vi kokade kaffe o lastade alla in i bilen o körde uppåt.
Efter ca 20 min var vi fram och vilken strand!!!
Så underbart stor o härlig.
Vi tog vårt pick o pack o hundarn o knatade ned de var 3 andra där o solade.
Började packa ut maten för vi var så hungriga.
Innan vi ens packat upp allt upptäcker vi att vi har sällskap av 3 miljoner hungriga
knott som tänk äta på oss! Fy bubblan vad vad ont de gjorde o vilka mägnder!
Vi fick alla 3 smått panik o gick fort ned med hundarna i vattnet.
Upp igen och flyttade lite på oss i fall knotten bodde just där vi satte oss.
Men nä, dom följde efter oss eller så fanns de fler....

Seriöst! Vi stod inte ut och jag doppade mig fort igen o sedan hade vi smått
panik o hysteriska klia attaker och tog alla våra saker o hundarna o gick till
bilen o åkte hem....

Hemma på gården dukade vi upp och avnjöt en supergod picknick utan knott.
Ända sällskapet vi hade var några getingar....

Mätt o belåtna var vi och de var oxå mysigt.
Jag vill åka till den där stranden igen, men hoppas på att de vindar lite så
knotten inte är så hysteriska....

Nu ska jag gå o lägga mig o läsa min bok, fast först ska jag o hundarna gå ut.

Natti natti o sov gott.

Kram Mia

Kommentarer
Postat av: Anna

Men tjenare Mia

Det var ett tag sen. Jo jag har kollat på el giganten men jag vill inte lägga så mycket penar än på en kamera till Rasmus, man vet ju aldrig han kanske doppar den i poolen :) Men visar det sig att han faktiskt gillar att fota och är rädd om den så köper vi nått bättre.



Läste att du ska köpa ny mob. Jag svek oxå ericsson förra sommaren och köpte samsungs touchwiz F480. Men jag gillade den inte, jo den e kul att leka med, inga knappar alls, tre fram på fronten men annars är allt touch. Men när man är van Se och deras funktioner så var det sp mycket jag saknade på denna. Så jag väntar på SEs nya, AINO, jopp den heter så, de ska ju skippa siffrorna nu och döpa dom istället. Den verkar skit frän kommer till jul trodde dom. Jag är ju teknik freak jag med :)



Härligt ni verkar haft på semestern, avis, vi har bara varit hemma. Danne har snickrat på altan taket och sen när vi har vår djur park kan vi inte fara nånstans. Hittar man nån som kan ta hand om hundrana så är de livrädd för gojorna och tvärt om. Sen finns ju även lite reptiler kvar som INGEN gillar :)



Kramz

2009-08-04 @ 23:08:56
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Irina

Ja, stranden i Hedenäset är vårt smultronställe. Enda nackdelen är just.....knotten! (o bromsarna men i år har det var lite av den varan). Vi var dit en sväng med hundarna häromkvällen och badade och lekte, det gick ju bra när man var i vattnet. Fast man hade ett moln utav de små liven kring huvudet. Idag några dagar senare ser jag ut som att jag har skabb eller ngt, har tusen bett efter knott. Hundarna klarade sej rätt bra, som tur är, men jag & Fredde är båda helt sönderbitna.

Annars är det ju ett perfekt ställe. Blåser det litegrann är det helt underbart där :)

2009-08-05 @ 08:30:20
URL: http://carwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback