Ont i huvudet

Idag är de en lördag med ont i huvudet.
Beror sannolikt på att Karin började kl 0700 och att jag klev då upp kl 0600 med hundarna
och sedan somnade om efter 0715 någon gång. De rimmar sällan bra att jag somnar om
den tiden på soffan.....
Så sedan låg jag o hoppades att huvudvärken skulle ge vika, men icke sa nicke, så jag klev
upp o nu har jag dragit i mig 3 koppar kaffe o 2 huvudvärkstabletter o varit ute med hundarna.
Frisk luft o koffein hoppas jag är den rätta melodin....
Alf har oxå en lite dålig dag, vädret är jättevarmt o han har inte tänkt äta så mycket av det
äckliga valpfodret, han vill givetvis äta vuxenfoder som dom andra...
Men där är vi inte riktigt överens, han kommer säkert äta senare idag när han är riktigt hungrig.
Jag gjorde ett tappert försök till att börja måla staketet, men de la jag ned ganska direkt
eftersom Alf fixade lite vit färg i sin päls. Så jag ska ta o snickra lite istället o måla sedan
imorgon när Karin oxå är hemma. =)
Annars är de en soft dag här hemma, just nu ligger alla o vilar, Jesper sitter vid datorn
och Karin är på jobbet. Vi spelar idag på V75, så i eftermiddag håller vi tummarna på
lite utdelning, de behövs....

Igår åkte jag o Alf till stan, delvis för att träna åka bil själv o delvis för att vi behövde handla lite
mat. Han stressade lite så vi tog paus hos Allis o där fick han träna att umgås med småbarn.
Jag tänker verkligen inte låta honom bli lika ovan med småbarn som Helga. Men de var
svårt när Helga var liten, för inga bekanta till oss hade småbarn. Nu har flera stycken det
så nu kommer Alf få träna de från början.
Smilla (Allis dotter) tyckte de var så roligt att få gå med Alf i koppel, så de ska vi göra fler gånger.
Sedan åkte vi vidare mot stan o jag tänkte att jag kommer inte stanna bilen förän han
lugnat ned sig o lagt sig till rätta, oavsett om vi får köra bil hela natten.
Men sicken tur jag hade, alldeles innan vi kom till Karins jobb la han sig till rätt o pausen hos
Karin blev perfekt!
Jag tänkte bara vi skulle stanna till där o sedan åka vidare till affären, men Alf stannade
på Karin jobb istället. Så jag åkte i lugn o ro o handlade o sedan hämtade jag honom.
Då hade han hunnit umgås med dom på Karins jobb o till o med duscha lite med en av
pojkarna. *asgarvar*
Sedan åkte vi hem o då var de nästan inget pipande alls, för då var han så trött.

Igårkväll gjorde vi inte så mycket förutom att jag lagade mat o diskade o sånt där man måste.

ELLER jo, nu kom jag på, jag o Tova åkte till Sauli o Evas garage o sågade plankor.
Tova var min lilla assisten, men hon gick mest o nosade utanför garanget o hjälpte mig att
sätta plankorna i bilen. Givetvis så körde hon i min famn både dit o tillbaka. ;)
Tur de är typ 25 meter till dom. *fniss*
Men vi tog bilen för att ha plankorna i under natten ifall de börjar regna.

Nå väl, de var min dag i går o idag hoppas jag på att få bort huvudvärken o ska gå ut och
snickra lite.

Kram till dig.

Mvh Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback