Jul = ledig

Oj så skönt att vara ledig.
Missförstå mig rätt, jag gillar verkligen mitt jobb, så samtidigt som de är skönt
att vara hemma med familjen så saknar jag jobbet. De är nog framförallt alla
underbara människor på jobbet jag saknar. =)

Här är de full fart med kattungar, hundparningar o alla dom andra djuren.
+ att de snart är jul.
Många julklappar är klara, men endel är kvar att fixa.
Jag har nog på de klara vad alla ska få, till o med min bror o hans sambo.
Den är svår, men jag hoppas att den här tilltalar dom. =)

Jag har gjort köttbullarna o lite julgodis, så en god bit på vägen är jag.
Fast mesta tiden ägnar jag åt mina underbara djur som jag är så glad
över att få dela mitt liv med.

Har pysslat på lite med utsmyckningen av huset, fixat lite ljusslingor, tagit
granen, pyntat granen inne oxå, städat o tvättat o sånt smått o gott.

Nåväl, nu är jag ledig o väntar bara på lönen så jag kan handla lite mera.... *skrattar*
Tills dess får jag väll roa mig med att spela på mitt Wii, Super Mario Bros. =)
Nedan kommer lite kort på små saker här hemma.

Kram Mia


Min gran utomhus....



Den här fina lyktan köpte jag på Ittala, har två stycken.... (älskar lyktor, kan aldrig få för många...)


Adventstjärnan i köket - en favorit!


Dålig bild, men de är iallafall några granar o en snögubbe, som hängt
med i många år. Jag gillar dom, vet inte riktigt varför...


Sedan "tvingade" jag Jesper att bygga pepparkakshus med mig...
Mitt är de till vänster o hans är till höger.


Kommentarer
Postat av: RosaMaria

Hejsan!

Var kan man hitta en sådan fin lykta som du har från ittala? Har försökt leta efter en sådan men hittar ej. Vad heter den Ittala-serien?



Kram

RosaMaria

2012-05-16 @ 12:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback