Måndag morgon

Avnjuter just nu min andra kopp kaffe för dagen.
Solen skiner och jag har varit ute med hundarna på gården.
Helga den lilla otyget bestämde att vi skulle kliva upp innan 07:00....
Kan de kanske bero på att jag inte drog ned rullgardinen igår?!
Solen sken in och de fläktade skönt.
Inatt har Franz sovit första natten hos Eva, hoppas de gått bra, men de tror jag.
De var däremot tomt här hos oss och jag har givetvis saknat honom, han tog
väldigt fort en liten del av mitt hjärta, men lilla killen. (Eller liten o liten....)
Idag jobbar jag kväll, ska stänga varuhuset, jag har börjat trivas med att
vara hemma några timmar på morgonen tillsammans med djuren.
Jag har hunnit mysa med alla katterna, gett alla mat och tagit en dusch.
Karin klev upp för ett litet tag sedan (efter att jag varit upp o frågat henne hur länge
hon tänkt sova...............)
Igår var Annika o hälsade på, de var trevligt, tråkigt däremot att hon inte hade
med någon av hundarna, men hennes två tikar är parade, så hon ville nog vara lite
hundledig.
Igår storstädade jag, de var de verkligen behov av. Tog ut alla mattor, dammtorkade,
lyfte upp alla bäddar från golvet, dammsög överallt, även under soffor o bakom hyllor.
Fy bubblan vad svettig jag var när jag var klar....

Jag har inte jobbat på hela helgen, jag kände att de orkade jag inte..

Nu ska jag snart bege mig till jobbet.
Ha en bra dag/vecka.

Ja just ja, jag har anmält Helga o Boriz till utställningen i Aug som är i måttsund/luleå.

Kram Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback