Söndag

Min morgon började med att jag försökte få Helga o håll tyst, för jag ville sova!
De gick ett tag men sedan klev vi upp...
Vi var ute lite o grejjade på gården, men de var inge vidare varmt så vi gick in o
kände lugnet. Vi kokade kaffe o efter tag väckte vi dom andra hundarna o Karin.
Jag fick mig ett gott skratt när Karin alldeles nyvaken diskade hundarnas matskålar
och gjorde deras frukost. Plötsligt utbrister hon:
"Fyra skålar, varför har jag gjort 4 skålar mat, Bosse åkte ju hem igår..."
*fniss fniss*
Ja, vi har bara 3 hundar men vi har ju haft Bosse på besök tills igår...

Sedan var vi ute lite till o frös, men mest var vi inne.

Kl 13:00 var vi både uttråkade o åkte till stan o kollade på Gert o Robban.
Vi stod ute o frös oss igenom deras auktion, bjöd inte på nått, men de var rätt nice.
Efter ett tag kom Sauli o Eva o då gick vi in på Kalles grill o drack kaffe. Jag o Sauli
tog varsin glass, vem kan motstå glass?!

Efter att ha surrat en massa o haft roligt gick vi ut igen, men då hade de börjat regna. =(
Då åkte vi över på finska sidan o käkade middag istället.
Sauli bjöd oss på en jättegod middag och vi hade jätte roligt.
Vi laddade för bilbingon och kl 17 spelade vi bilbingo. Attans vad jag frös i slutet
och inte vann vi något heller. Sauli vann 2 gånger, de var väll tur när han bjudit
oss hela eftermiddag. *Skrattar*
Jag slog på stort o bjöd honom på en kaffe i pausen...

Efter bingon begav vi oss hem till våra dukitga djur, dom hade skött sig helt
felfritt o var bara glada o se oss igen. Dom är så underbart duktiga.

Ikväll blir de inte så många mer knop gjorda av oss, slöat lite i soffan o snart
måste jag gå o sova så jag orkar jobba imorgon.

Hur som helst har jag haft en jättetrevlig helg, hann förrsten en sväng o kolla
hunduställning i Lördag o var även till min kusin & farbror i Kalix. Tittade på
kusinens underbara kattungar (Devon) och drack kafffe o surrade med min
underbara farbror Micke. (Man kan inte annat än gilla honom, helt underbar!)

De händer så mycket i våra liv o huvudsakligen är de bra saker, så jag är så nöjd.

Hoppas du får en bra vecka.
Jag avslutar med en bild på Helga o Bosse.

Kram Mia


Kommentarer
Postat av: Annika B

Vilken fin bild,



Men blev det nån parning ?



Kramar.

2009-06-08 @ 17:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback