Full fart

Hemma hos oss är de full fart som vanligt. Och för mig är de alltid full fart....
Jag har börjat min nya tjänst som AC Kassa på jobbet, trivs än så länge som
fisken i vattnet. Men jag har ju endast börjat skrapa ytan och de är en otrolig
smekmånad att få börja med allt nytt. Dessutom hinner jag göra små saker
som jag mest troligen egentligen inte skulle hinna, men än så länge ställs de ju
inga super prestationskrav på mig, så jag susar omkring som en glad U1:a. *skrattar*

Förra veckan vaccinerade jag mig mot svininfluensan, kände inga som helst
biverkningar förutom trött samma dag som jag fick sputan.
Om de sedan berodde på en lång arbetsvecka, med väldigt många timmar eller
om de vaccinet, de är svårt att säga.
Karin o Jesper låg däremot hela helgen som klubbade sälar, så vi reagerade hemskt
olika på vaccinet. Presic som folk reagerar olika mycket på svininluensan.

Vi har köpt en Skidoo Grand Touring modell äldre -93, så jag bara längtar efter
mer snö. (Micke sa att jag fick inte säga att de är en skoter, de är en Skidoo....)
De ligger lite vitt ute på backen som just o just täcker gräset o de såg jag som
startskottet på min skotersäsong, så jag har provkört lite fram o tillbaka till
grannen o lite på vägen.... (*Ja jag vet, man ska inte köra på vägen, men de
finns väldigt få ställen där de är täckt med snö....)

Våran älskade Smilla ska ju snart ha kattungar, så hon vaggar omkring här med
sin stora mage o är otroligt vacker. Så i början av dec ser vi fram emot kattungar.
Jag har idag gjort iordning kontoret så hon ska få börja vara här på nätterna o när
djuren är ensamma hemma. Allt för att hon ska få lugn o ro samt äta oftare än
dom andra katterna.

Nyss var jag ute med Alf på en koppelträningspromenad, de är givande att jobba
med honom, han är rätt bångstyrig, men skam den som ger sig...
Jag har ju inte motiverat honom med godis förutom vid stå för utställning, kanske
lägger till de snart på andra moment, men jag drar på det och sedan har godis
en tendens till att få honom övermotiverad o alldeles tok uppvarvad att öronen
slutar fungerar.....

Nu på eftermiddagen ska jag besikta bilen o efter de hämtar jag Karin o så ska
vi hälsa på Annika och hennes 7 veckors valpar. Så roligt o spännande!

Ha en bra dag och kväll.

Kram Mia

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hallå! Härligt att läsa om att du trivs i din nya roll :)



Jasså, Alf blir tokig vid godisbelöning? Då vet jag en jättenyttig och rolig övning där han kan få lära sig att behärska sig. hör av dig om du vill veta mer :)



Kraaam

2009-12-03 @ 09:31:12
URL: http://camillabloggar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback