Långt mellan gångerna

Oj vad jag känner att de blir långt mellan gångerna som jag uppdaterar bloggen.
De är nog inte för att jag inte har nått jag vill skriva, utan mera för att de är många
andra saker som tar min tid. Typ mitt jobb, kattungarna, katterna, hundarna o
sist o kanske allra minst för tillfället, min familj.

Kattungarna har blivit dryga 6 veckor, de går rackarns så fort.
Dom är pigga o glada alla 4. Dom har sedan några veckor hela huset som lekområde,
så dom busar mycket tillsammans med hundarna o vise versa.

Tova är dräktig och då menar jag JÄTTE dräktig. Hon väger så mycket att de är skrämmande
och eftersom de är vi som förser henne med mat vet jag att de inte beror på matintaget...
Jag blir lite nervös när hon är så stor o de är drygt 3 veckor kvar till valparna ska födas.
Vi har räknat om dagarna många gånger utifrån parningen för att säkerställa så vi inte
har räknat fel... För hon ser ut som hon ska få valparna nu i veckan.

Ute är de äntligen behagligt väder efter att ha varit svinkallt. När de är svinkallt betyder
det att hundarna blir mycket rastlösa. Dom behöver sin dagliga motion utomhus.
Hjärngympa o träning räcker inte för dessa 5 underbara hundar.

Alf tjorvar lite med maten än, men han är tillbaka i matchvikt o de går åt rätt håll.
OM han fick välja däremot så skulle han bli handmatad resten av sitt liv... Tror inte
de är ett alternativ....

Siri hade några dåliga dagar då de var kallt o jag fick tvärpanik o började genast rannsaka
mig själv om de är så att jag måste ta beslutet att hon ska få somna in.
Men ingen var nog lyckligare än jag, när hon häromdagen ville att vi skulle gå ut o gå,
hoppade i snödrivorna, sprang efter skoterspåren o började busa o leka med Alf.
*Puu* Då kunde jag pusta ut för den här gången o glädja mig över att hon kommer nog
få se en sommar till.

Jobbet går bra, jag har superbra kollegor som berättar både då man gör nått dåligt och
då man gör nått bra. Jag lär mig än och jag försöker vara lyhörd på feedback som jag
får, men sedan vet jag inte om jag lyckas alltid, men jag försöker och jag vet en del
av mina potentialer som jag måste jobba med. =)
Om jag ska summera jobbet så är de fruktansvärt roligt och jag trivs varenda dag!

Den rastlösa delen i min kropp, tror de sitter i huvudet, säger att jag måste resa bort,
göra något annat, ta semester några dagar. Men de är svårt mitt i allt här, kattungar
och snart valpar. Jag får ge mig till ro o vänta tills de blir ett break i beibisar här.
Jag saknar Lotta o Affe, jag skulle så gärna vilja åka ned till Vallåkra om än bara för
några dagar. Men sedan sitter de en del i pengar oxå, mitt i alla småungar växer inte
pengar speciellt bra.
De är försäkringar, extra mat, dyrare mat, skålar, filtar, leksaker osv osv osv.

Helga drog en öroninflamation här nyss, du förstår vad överlycklig jag var att vi hade
en omgång antibiotika hemma så vi slapp veterinär besök!! Sparade flera hundra kronor där!

Har satt ut kattungarna på annons nu, vi får se hur intresset verkar.
Jag vill göra de redan nu så att de inte blir impuls köp och ogenom tänkt.
Hoppas några seriösa familjer önskar sig en Devon från just oss.

Ha de bra!

kram Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback