Akuttid till veterinären

Jahapp här gick jag omkring o trodde att jag skulle till veterinären nästa vecka med djuren.

Men dom planerna blev ändrade när jag klev upp i går morse. När jag fick se hur illa Smillas öga såg ut igår morse, insåg jag att de blir veterinär besök omgående....
Ögat var svullet o varade så hon knappt fick upp det, jag har sett att ögat varit lite irriterat för några dagar sedan (lindrigt) så vi har droppat ögat sedan dess, men igår hade de fullkomligt exploderat.

Jag åkte iallafall och jobbade redan kl 07:00 o sedan när klockan blev telefontid hos vet i Kalix ringde jag dit. Jo hon tyckte absolut att vi måste komma in med djuren redan samma dag, för om ögat ser så illa ut så ska man inte vänta...

Vi fick tid för koll av alla djuren kl 14:15.

Jag tog alltså våran bil på lunchen, åkte hem till Karungi, lämnade bilen, sprang till stora vägen och passade bussen in till stan. De var min lunch igår o de hör väll till min tur att den bussen oxå bara gick till bussstationen så jag fick springa upp till jobbet därifrån.

Sen vände min tur o Carina väntade tills jag slutade, så jag fick åka hem med henne.

Karin var då med alla djuren till  Kalix. Status blev följande:

Smillas öga har drabbats av något, dom har tagit svabbprovet, vi väntar på provsvar imorgon mest troligt. Tills dess sätts ingen behandling in, vi tvättar med sterilt vatten och fortsätter med dropparna vi börjat med. Mest troligen blir de atibiotika efter provsvaren.

Astrid, lättare irritation i ögat, fortsätta med dropparna.

Siri lättare ögonproblem (ingen nyhet) skölja ögat o hålla koll. (De här har hon alltid till o från, är rasrelaterat med kort nos o trånga gångar)

Tova var bara söt men fick träna på att bli hanterad, dom sköljde även hennes ögon.

Summa drygt 800:- hit tills, + provet som togs på Smilla.

OCH sedan har vi den inbokad tiden hos vet i Gammelstad nästa vecka. -underbart-

Men nått roligt hände igår kväll, vi monterade upp den nya klätterställningen vi köpt till katterna från Tyskland. Ska ta kort i eftermiddag, så får ni se, den var jättefin.

Imorse kom jag till jobbet lite senare, inte föränn 07:15 (Karin skulle oxå med, hon är inte så pigg på morgonen...)
Jobbade till 08:15, sprang till Anne o klippte mig, gick tillbaka till jobbet o öppnade AF 09:00 o nu sitter jag här o gör lite skrivjobb.

Ha en bra dag allihopa, nu är de bara 3 arbetsdagar kvar till jag är ledig.

Kram Mia

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad du är snabb i vändningarna!! Hinner för bilen på lunchen....klippa sig på dryga halvtimman ....
du och Ann-Britt har lite samma liv och leverne. Tat lugnt !!

2006-07-26 @ 21:32:14
Postat av: Linda

Snabb i svängarna*ler*, så du klipper oxå dig hos Anne, visst är hon bra!!

2006-07-26 @ 23:06:42
URL: http://mysmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback