Oki nu då! =)

Tova fick följande bedömning på sin första utställning:
Feminin tik. Trevligt uttryck. Bra nosparti. Turn up. Välplacerade öron. Passande benstomme till storlek. Vällagda skuldror. Tillräckligt vinklad bak. Bra päls, färg och struktur. Mkt osäker i ringen. Vill inte visa upp sig i rörelse eller ta upp sin svans. Varför hon blir KEP, kan ej prissättas.

Hon rörde sig inte en milimeter inne på utställningsområdet. Hon blev helt paralyserad....
Sen när vi kom hem upptäckte vi att hon började löpa. Så nu har vi en snart i höglöp....

Vi ser fram emot utställningen i Aug, då hoppas vi de går bättre. =)

Hur som helst hade vi en underbar helg, först hos mina föräldrar där vi grillade och pojkarna badade i poolen heeeela Lördag.

På utställningen fick vi träffa alla våra hundkompisar o släktingar till Siri samt några trevliga uppfödare.
Vädret var toppen och vi hade jätteroligt.

På Söndag när vi åkte hem tog vi med en kattgård vi köpt från Älvsbyn så den har vi monterat upp och nu har Smilla någonstans att vara när hon vill vara ute.
De är liiiite långsamt att gå med henne på gården i koppel.

Veckan som gått på jobbet har gått supersnabbt, jag vet inte varför, men de har varit ganska mycket att göra.

I Torsdags vann jag en auktion på E-Bay och snart hoppas jag på att få hem en klätterställning som jag köpt från Tyskland. Helt otroligt billigt och helt ny!
Med frakt o bankavgift + kostnaden för ställningen blev de 712:-.
Och då är de inte någon liten ställning, den går ända upp i taket o bottenplattan är 60x80 cm!
Ni ska få se bilder sedan.

Annars vet jag inte vad som händer...
Nu under helgen ska jag få iväg anmälningarna till Kattutställningen i September.
De ska bli spännande, har aldrig varit på en kattutställning.

Oj nu blev de långt, nu måste jag nog sluta....
Men jag har mer att berätta.

Kram Mia


Kommentarer
Postat av: eira

Bravo!! Äntligen! *flin*

2006-07-14 @ 23:12:33
Postat av: Kajsa

Det är alltid så spännande med hundutställningar, vi har vart med våra hundar på den tiden när vi hade djur och jag måste ju säga att nerverna var utanpå huden...Vilken bautaställning ni får till katten, den är ju som en möbel, jättefin!

2006-07-14 @ 23:35:47
Postat av: Linda

Jag har väntat på en uppdat*ler*, skriv hur långt du vill :)

2006-07-18 @ 20:12:00
URL: http://mysmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback