Kan jag få beställa en ny granne tack!!!

Alltså, varken jag el Karin muckar med några grannar eller så. Vi försöker bara leva vårat liv och inte lägga oss i andra eller så. MEN våran granne har tydligen en annan filosofi....

Mellan våra tomt och Viktoriagårder är de obebyggt, de området har vi nyttjande rätt på (inte hela med fram en bra bit) från Haparanda Stad, har pratat med Haparanda bostäder för ett bra tag sedan och de är grönt.
De betyder om jag förstod honom rätt att vi får använda den tomten nästan som om den vore våran egen, förutom att bygga på den o sånt där.

Vi har inte gjort någon sak av det, utan har våran cementring där,planterat lite buskar där,  klipper gräset, håller undan sly o sånt.
(Har köpt en röjsåg för att bättre kunna hålla efter där...)

Så idag när jag o Karin står på andra sidan tomten o kapar ved, ser jag att grannen är där o grejjar.
Jag gick dit och bara frågade vad han höll på med, eftersom han tagit bort vårat grillgaller och höll på att gräva i cementringen...

Oj oj oj, då brakade helvetet lös. Han hävdade att de var hans cementring, att den ingått i köpet med huset.
Jag sa bara helt snällt att då måste de vara en annan cementring för den här har vi köpt av E Likamas bror borta i byn.
Åh, nej, så kunde de inte vara enligt honom, då ville han se kvitto. Jag sa att nej något sånt finns inte, men att om han betvivlar kan han ringa till den vi köpt den av och fråga.
Han blev helt hysterisk, gapade o skrek, viftade o kallade mig för lögnare o diverse andra saker.

Sen gick han vidare o sa att vi fick inte ha några saker där, för att de är kommunens osv.
Då berättade jag för honom att vi har fått nyttjande rätt av kommunen så dom var medvetna om att vi använder marken. Då ville han se papper på det, och jag hänvisade bara till Haparanda Bostäder.
Nä dom skulle han inte ringa, o sedan rök det in på hans tomt osv osv.
Så han skulle anmäla oss till kommunen för det.
Då frågade jag varför han inte sagt det, så vi kan flytta ringen, de är ju inga problem?
Då svarade han att oki, vill jag gå den hårda vägen så ska han göra anmälan.
Jag sa att du får ju givietvis anmäla vad du vill, de kan ju inte jag hindra.

Så fast jag sa att vi kan flytta grillen o säg till om de är nått problem så försöker vi lösa de var han ändå alldeles tokig och otrevlig.

Sedan muttrade han nått om idioter och att de var bättre att låta hundarna gnälla eller nått liknande och de förtod jag aldrig vad de handlade om.
Men de är sällan jag förstår nått när han gapar o skriker om saker... Så jag frågade inte.

Jag tycker de är lite obehagligt att ha en sådan här oberäknig granne, speciellt med tanke på att vi har djur. Men vad kan man göra? Inte så mycket.

Nå väl, jag ska prata med Haparanda Bostäder till veckan igen o fråga lite bättre om regler o sånt, så jag vet att vi inte gör något fel.

Förutom de här i dag har våran midsommar varit lungt, trevlig och skön.

Kram Mia

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men fy så fruktansvärt obehagligt! kan det vara den berömda svenska avundsjukan eller är han helt enkelt bara dum?! Grannarna borde ju vara glada att nån tar hand om området eftersom det hindrar att åkersorkarna tar makten. Usch och fy för såna grannar! Vi har köpt vårt myggtält från Jysk förra sommaren, fast då kom det inte upp för innan vi fick tummarna ur... var det höst och myggfritt!

2006-06-25 @ 17:05:40
Postat av: Vivi

Trist....
Kram på er!
Luncha nån dag??

2006-06-25 @ 21:05:16
Postat av: Sussi

Men huh vilken tok - månne vem d kan va!? Hej förresten - NU vet jag vem "Mia" är! Är åxå en bybo - bor lite längre norrut...

2006-06-25 @ 22:15:51
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Annika

Men usch vad obehagligt!!! Jag blir riktigt arg av att läsa detta inlägg.....fy f....n säger jag bara!!!

2006-06-26 @ 08:15:24
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Linda

Fy vilken otrevlig granne, vill inte byta med dig*ler*. Jag är en ganska snäll granne så ni får flytta erat hus brevid oss*asg*

2006-06-26 @ 19:05:56
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: eira

Uscha! Kasta hela cementringen på grannen! *muttrar elaka finska ord*

2006-06-27 @ 10:09:03
Postat av: Korneliusmiriam

I visited your web so many times and I do not know why I keep going back. I guess your drawing and writing are so good, they make me think about life and God. Your work is inspiring

2008-08-28 @ 11:04:58
URL: http://korneliusmiriam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback