Livet är fruktansvärt jobbigt och orättvist

Givetvis så har jag aldrig trott att livet ska vara rättvist, men att livet måste vara så brutalt jobbigt vet jag inte om jag orkar med.

Nu på förmiddagen fick jag ett samtal från Haparanda, en nära vän har avlidit igår!
Ingen sjukdom, inga förvarningar, ingen tid att förbereda sig, ingen förstår varför.

Mina tårar och tankar går till hans familj, jag vill vara med er, men tyvärr är jag i Stockholm..
Men så fort jag kommer hem, kommer jag vara med er och sörja med er.
Nu sitter jag här i Stockholm o gråter ögonen ur mig och funderar på hur jag ska kunna kocenterar mig på mitt arbete ända tills på fredag.

De gör ont i mitt hjärta och sorgen känns övermäktig.

Hela tiden hoppas jag att telefonen ska ringa och någon ska informera mig om att de var inte så, de är inte han som dött, de hela var ett missförstånd.
För jag vill verkligen inte leva resten av mitt liv utan att han är delaktig.

Han var en underbar människa, jag och Karin pratade ofta om just hur godhjärtat han är.
Dagen innan jag åkte till Stockholm var han o hans fru förbi o hälsade på, han ville bara kolla om allt var klart och om jag verkligen var tvungen att åka till Stockholm. Han oroade sig alltid för allt som hände i mitt liv.

Han har funnits i mitt liv sedan jag var 15 år, varför måste de vara så här?
Jag önskar att allt är en dröm och att jag ska vakna upp o kunna ringa till honom o han är där.

Mina önskningar är orimliga, men jag kommer inte kunna på länge förstå att jag inte har kvar honom i mitt liv.

Mina varmaste hälsningar till hans familj, släkt o alla våra gemensamma vänner.
Jag vill inte förstå,  jag vill inte att de är så här.

Kram Mia


Kommentarer
Postat av: Linda

Hörde oxå om det där, känns konstigt o overkligt.
Tankarna går till hans familj

2006-10-01 @ 12:53:54
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Annika

Åhhh vad hemskt!! Stor Kraaam till dig!!

2006-10-01 @ 17:06:31
Postat av: eiralainen

Stor kram till dig - sänder mina tankar till hans familj.

2006-10-01 @ 20:37:58
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Så hemskt! Vet ej vem det är men jag skickar en stor deltagande kram till dej!

2006-10-01 @ 21:17:03
Postat av: Fia

Huj,vad ledsamt. Skickar tröstkramar genom kablarna.

2006-10-01 @ 23:01:12
Postat av: Nina

Tankarna går till familjen...fy vad livet är orättvist.

2006-10-02 @ 08:30:50
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo, det var väldigt oväntat att han skulle gå bort så hastigt och det känns så overkligt fortfarande. Inte så svårt att räkna ut att det är min sambos farbror du skriver om...
Sen känns det så dumt att dom fortfarande inte vet varför det hände..

2006-10-02 @ 10:03:09
URL: http://anneli.blogg.se
Postat av: Kajsa

Jag fick veta i dag vem det är...fy så hemskt! Men ändå en liten tröst finns i att han har funnits i ditt liv sen du var 15...nu kan du finnas för hans anhöriga...och vi som är dina vänner kan finnas för dej! Livet är så underligt och orättvist.
Storbamsekram till dej!!!

2006-10-02 @ 21:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback