Har du några nyårslöften?

Har du några löften inför de nya året?
Jag har funderat på några stycken, men jag vet inte om de är några direkta löften.
De är mer saker som jag funderat på vill ska bli bättre, och nu pratar jag om mig själv.
Jag ska börja tänka mer på mig själv, ställa högre krav på min omgivning.
Jag tänker stå på mig bättre, inte låta folk gå över mig, bara för att jag är så snäll.
Jag tänker ta större ansvar för mig själv och låta andra ta ansvar för sig.
Jag ska alltså sluta ta hand om andra i samma utstäckning som jag gjort tidigare.
De skulle inte vara helt fel om någon tänkta någon gång "Ja, Mia, hon tänker då bara på sig själv."
Lyckas jag med det, så tror jag att jag bli piggare och orkar vara bättre i mitt bemötande av andra med människor.

För jag blir mest irriterad över mig själv, när jag är trött o slut, och trött o slut blir jag när jag
godtar att andra utnyttjar att jag är snäll o fixar saker.

Jag ska ta ledigt mera, umgås med med min famlij o jobba mindre.
Jag ska sticka iväg på små äventyr mer än tidigare, sånt ger mig ny energi.
Se nya saker, göra nya grejjer, njuta av livet bättre.

Har du några löften?

Kram Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback