Åter i drift

Hej hopp, idag är de måndag o jag är åter på min arbetsplats IKEA. (Ska utalas AJKEA) *skrattar*
Jobbar kväll, så jag började 10:30 o slutar 19:30 eller rättare sagt, slutar när alla kunder lämnat varuhuset.

Karin o Tova kom hem till Haparanda med 22:45 bussen, så jag o Siri åkte o hämtade dom.
Tova är parad och nu är de bara o vänta för att se att de tagit, men de tror jag att de har gjort.

Tova började med att försöka spöa upp Siri för att återta sin rang hemma o Siri försökte stå kvar, men hon gav vika så nu är Tova åter the top dog hemma. Kan inte låta bli att tycka lite synd om stackars Siri som faktiskt är 1 år äldre o "borde" styra lite mera, men nej, Siri är för snäll o vek.

Kattungarna växer som tusan o alla har öppnat ögonen, dom är så underbart söta o fina.
Vi får se ifall jag o Karin har möjlighet att ta individuella kort på dom någon av dom närmaste dagarna så ni oxå får se. Allt beror ju på Smilla, vi stressar absolut inte henne i onödan.

De ända vi inte ger vika på är att vi måste väga dom individuellt varje dag så vi håller koll på att dom ökar i vikt. Och hit tills har dom ökat jättebra mellan 12-19 gram per dygn och fortsätter de så bra, så kommer dom här kattungarna bli värsta hulken katterna.

Karin är totalt slut efter Tovas parningsresa, så  jag hoppas att djuren är snälla hemma så hon får sova idag. För jag skulle inte ha velat göra resan hon o Tova gjort i helgen.

Nu ska jag fortsätta jobba, hoppas ni alla har de bra o så håller vi tummarna att vädergudarna lägger av med den här onödigt kalla klimatet. Minusgrader går bra för min del, men man behöver inte överdriva.

Kram Mia

Ps. Om de är någon som är intresserad av rasen Devon Rex eller rexar överhuvudtaget så finns de en jättebra sida som heter www.rexalliansen.com

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tjejen din gjorde det bra som for i väg med Tova. Spännande och se om parningen lyckades! Här får vi bara se hur fiskarna ynglar av sej...fast inte nu när samtliga fendjur dog! Vi ska återupprätta akvariet snart så vi åxå får se lite "ungar"...

2007-02-12 @ 17:01:15
Postat av: Linda

Spännande o se om det ger resultat :)

2007-02-12 @ 19:03:49
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: eira

Åh....säg till när bebisarna är i den åldern att man törs komma o titta på dom. Fast jag är supernyfiken på valparna!!!!!

2007-02-13 @ 18:46:00
Postat av: Nina

Hoppas den jobbiga resan ger resultat för Tova,.

2007-02-14 @ 07:53:20
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Anki

Gillar också minusgrader men, det finns ju en gräns.
Behöver ju inte vara svinkallt varje dag:)

2007-02-15 @ 09:03:07
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback