Söndag

God dag allihopa, här ser ni en som varit uppe med tuppen!
Helga vaknade 05:25, hon var som en solstråle och jättepigg, de var inte annat för mig att göra än att kliva upp.
Så nu när Karin åkt till jobbet har man ju redan hunnit vara vaken 6 timmar o 25 minuter...
Hur vanligt cenario är de på en Söndag?!

Har inte jobbat i helgen, kände att jag var tvungen att vara lite ledig o vila.
Så imorgon är de nya tag som gäller, jag hoppas att C inte är sjuk, för hon var inte så pigg i fredags.
Tror jag ska testa ringa henne o kolla hur de går för henne.

IGÅR var en stor dag för Betty våran valp som vi sålde till Lotta o Affe i Vallåkra. Hon var på utställning och kammade hem både ett CERT och BIM. =) Hon fick en sådan superduper kritik av den danska elaka dommaren så vi var så glada för Lotta o Betty igår. Kritiken var enligt följande:

"11 mån gammal. Harmonisk o välbyggd av bra storlek o typ. Bra huvud o uttryck.

Bra nosparti o stop. Välburna öron. Bra bett. Utmärk hals o front. Bra topline m

Välansatt svans. Bra vinklar o Benstomme. Rör sig m bra påskjut men lös o skuldran.

Bra päls. Bra temprament"

Med tanke på att hon är ung så är de helt otroligt att hon fått så bra kritik.

Stort grattis Lotta o Betty.

Nu börjar solen skina, så nu ska jag ta med hundarna o gå ut på älven.

Kram Mia

Dagsfärsk bild på Betty
image188


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback