Äppelgott

Nu ikväll gjorde jag och Karin något verkligen sött o gott.
Nämligen en äppelkaka som fanns med i tidningen Buffé.
Receptet för 6 personer från tidningen är:
Ugn på 175 grader
6 äpplen (ca800gram), skala och skär i tunna skivor och
sätt i en smord ugnsform.
150 gram smör som man smälter
Ta bort från plattan och rör ned:
3 dl Havregryn
2 dl Socker
½ dl ljus Sirap
1½ dl Vetemjöl
½ tsk bakpulver
2 msk mjölk.

Fördela smeten över äpplena och låt vara i ugnen i ca 30 min eller
tills pajen är gyllenbrun o knäckig. Ät med vanlijvisp, marsansås eller glass.

De var jättegott o sött...

Kram Mia


Kommentarer
Postat av: Nina

Det lät ju supersmarrigt...Emmy har fått dille på äppelkaka med vaniljsås, kanske man skulle testa receptet.

2008-10-17 @ 17:10:06
Postat av: Nina

Det lät ju supersmarrigt...Emmy har fått dille på äppelkaka med vaniljsås, kanske man skulle testa receptet.

2008-10-17 @ 17:10:27
Postat av: Anna

Fan Mia, du har ju fyllt år. Nu först läste jag det, vete fan hur jag missade det när jag var in sist. men vad jag kommer ihåg tror jag att jag la in min kommentar under inlägget Vetten??!



Men grattis grattis iallafall och än en gång förlåt att jag inte grattade sist jag kikade förbi

2008-10-17 @ 20:42:24
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Annika

Åhhh vad gott det lät!! :)

2008-10-18 @ 09:16:35
URL: http://annkicka.webblogg.se/
Postat av: Irina

Den häär måste jag ju prova, lät supergott!!

2008-12-19 @ 09:25:52
URL: http://carwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback