Ny vecka

Imorgon börjar en ny arbetsvecka, och de är inte vilken vecka som helst!
Helgen har vi tillbringat i Luleå hos mina föräldrar, eller vi har iallafall
haft sängplats hos dom två nätter. =)
Vi åkte dit sent på fredag kväll, så att alla katter var nöjda för natten.
Sedan har Eva varit katternas räddning, hon är så snäll har varit hit iallafall
3 ggr om dagen o umgåtts med dom o fixat mat o tömt lådor.

Nåväl på fredagkväll när vi lagt oss för att sova hos mamma o pappa så
hörde jag hur de började regna.... Ååååh suckade jag, hoppas de har slutat
tills imorgon när vi ska vara på hundutställning hela dagen.
Men nääää, de gjorde de inte.
Tur att Jesper stannade hos mina föräldrar tillsammans med Siri, Tova o Alf.

Regnat vräkte ned o bara av att gå in på utställnings området, skriva in oss,
hämta katalogen o gå tillbaka till bilen gjorde oss GENOMBLÖTA. Vet ni vad vi
saknar i vår familj?! Regnkläder.... *suck* Så nu vet vi att vi måste investera
i bra regnkläder åt mig, Karin o hundarna. För de här går inte fler gånger.
Vi racade iväg till Maxi, köpte varsin regnponcho för 19:- ett billigt paraply
och en handduk till till hundarna.....
Tillbaka till utställningen o gick in med vår nya utrustning o hundarna.
Vi hade hämtat Boris på morgonen, så de var extra roligt att vara på utställning
eftersom han var med oss. =)
De regnade så mycket att nummerlapparna gick sönder, håret blev platt,
kläderna blev genomblöta och dom stackars hundarna var dygnblöta.
De gick jättebra för Boris på utställningen, han är en jätte trevlig o snygg
snart 1 år gammal kille, som vi hoppas hänger med oss fler gånger.
Efter att bedömningarna var slut lämnade vi utställningen, för även om Boris
gick vidare fick de räcka för idag. Både vi o hundarna var helt slut!
Sedan åkte vi hem till Boris o värmde oss och Emil bjöd på kaffe.
Innan vi åkte hem till mina föräldrar hämtade vi pizza o tog med oss.

De hade gått bra för lilla Affe o dom stora tjejerna, de regnade ju, så de
var inte så högt tempo.

På kvällen badade jag o mamma bastu o sedan sov vi tidigt.
Tidigt klev vi upp på söndag oxå, för då skulle vi till Arsus o titta när
2 av våra kattungar skulle ställas för första gången.
Attans vad de är roligt att tillbringa tid med kattungeköpare, de är så
roligt att få höra vad dom berättar om sina familjemedlemar.
De gick fin fint för dom på utställningen och vi hade så trevligt.
Mer bilder finns i djurbloggen.

Hundarna tyckte givetvis att de var aptråkigt att ligga i bilen och vänta,
men jag försöker se de som bra träning, för de är sällan dom får ligga
i bilen o vänta. Om vi säger så här, den som gillade de minst var Alf....

Innan vi styrde mot Karungi o hem, så stannade vi till på Mc Donalds
så Alf fick äta för första gången där, han ÄLSKADE deras hamburgare.
De är så bra, hela våran familj älskar Mc Donalds, så de blir fler
stopp hos dom när vi är ute hela familjen. (Katterna reser sällan så långt...)

Nu på kvällen när vi kom hem har vi packat upp allt o varit på prommis.
Alla snarkar fint nu och jag ska oxå gå o lägga mig o läsa.

Hoppas du får en bra vecka, de ska jag ha!

Kram Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback