Nyårs afton

Idag är de nyårsafton och jag har de senaste dagarna försökt fundera igenom vad som hänt under året.
De har hänt massor, men jag skulle på något sätt vilja försöka sammanfatta 2009....
Sedan är de ju så länge sedan de var Januari 2009, de är nästa svårt att komma ihåg vad som hände
i börjat av 2009.....

Som vanligt har jag jobbat mycket under 2009, de gör jag ju alltid, så de behöver jag inte ens fundera
över. Först på personal och i slutet av året påbörjade jag min nya tjänst på kundservice.
Mitt jobb har under året inneburit stora utmaningar o dom lär ju inte bli färre iom den nya tjänsten jag nyligen
påbörjat.

Vi hade Astas underbara katteungekull, dom flyttade till sina underbara familjer i början av året.
Charlie till Anneli o Pontus och Calvin(Loke) flyttade till Julia o Greger. Clara bor ju kvar här hemma.
Dom två kattpojkarna har fått underbara liv tillsammans med sina familjer.
Amber i Umeå hos Elisabeth och Sven har pysslat på under året tillsammans med sin lillebror, hon
kunder inte fått de bättre. De bästa med dom här kattungeköparna är att vi hålls uppdaterade och får
se bilder på hur dom har de och utvecklats hela tiden. De är vi så glada över. =)

Sen blir ju inte allt som man planerat, plötsligt åkte vi till Helsingborg för att hämta hem en hane, de
var underbara Franz som behövde ett nytt hem. Vi fick de stora nöjet att få en kort glimt av Ylva som
så otroligt sorgligt avled lite senare. Hon är människa som jag önskat jag fått lära känna tidigare,
för hon hade något inom sig som syntes även då hon var sjuk, som visade på att hon var en fin människa.
De måste varit en stor sorg för hennes famlij då hon somnade in, även om de är bättre än att hon
får lida.

En hane bland tikarna var allt annat än jag hade tänkt mig o jag som aldrig haft en hanhund.. Men de
går så bra o han är en jättefin kille.

Dom oplanerade sakerna fortsatte att hända, plötsligt flyttade Alf hem till oss från Kennel Lottass.
Hans uppfödare Lotta och Alf ville att han skulle bo hos oss och plötsligt hade vi 2 hanar hemma....
Jag hade länge varit valpsjuk, så han var mer än välkommen o har visat sig vara en underbara
kille som platsar fint i flocken.
Eftersom vi var tvungen att hämta upp Alf så passade jag o Jesper på att ta en semester, vi åkte
till Göteborg, träffade Pyssa och gick på Liseberg. Sedan tillbringade vi några dagar i Vallåkra
med Lotta o hennes famlij. Min känsla när jag är tillsammans med Lotta o hennes famlij är att jag
vill aldrig åka hem. Känslan är lika varje gång, dom får mig att må så bra!

2009 års vinter, var otroligt fin. Vi åkte mycket skidor och var mycket ute på isarna med hundarna.
De var året då Karin köpte sina skidor! =)
Solen sken mycket och vi njöt av vinter våren.

Sommaren 2009 grävad jag otroligt mycket ute i vår underbara trädgård, de planterades äppelträd
och min kära dvärgal köpte jag äntligen! De är så underbart att få gå ut på morgonen och pyssla
på utomhus och endast gå in korta stunder för att äta. Ute från morgon tills myggen äter upp mig
sent på kvällen, de är min melodi.

Många promenader blev de ned till älven o badade, både med hundarna o utan hundarna.

Vi hann med några hundutställningar o Helga var så otroligt duktig. Tova gjorde oxå vissa framsteg....
Vi hade en trevlig helg tillsammans med Annika o hennes dotter Malin uppe i Gällivare då de var
hundutställning. Vi hyrde en mysig stuga o trängdes tillsammans med alla hundar o sedan passade
vi även på att bada. =)

Vår kära Lotta var givetvis upp o hälsade på oss, vi åkte på hundutställning tillsammans och Betty
blev svenska Champion!! De var otroligt coolers och vi skålade i champange hemmas hos mina föräldrar.
Var ut o åt tillsammans med andra Griffonägare och de var trevligt.

Om jag fick önska något inför de nya året så önskar jag mig bra väder.
På vintern älskar jag att vara ute och njuta av snön och nu har vi köpt en skoter. =)
På sommaren vill jag vara ute hela dagarna o bada mycket.

Sedan hoppas jag få träffa Lotta o Affe fler gånger och oftare under 2010.

Jag hoppas djuren får må bra och alla våra vänner får må bra.

Jag önskar att jag får vara frisk o må bra och att jag o Karin forsätter att vara lika kära....

Sedan håller jag tummarna att vi får 2 valpkullar under 2010 och att de kanske flyttar
hem någon tikvalp till mig...

Kram Mia och Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback