Helg

Oj vad första arbetsveckan gick fort, när man väl är på jobbet så är de inte så hemskt som de känns sista dagen på semestern. Alla mina kära kollegor är ju så underbara och jag tycker ju om dom jag jobbar med. =)
Sedan har jag ju nått att se fram emot, nämligen att åka tillbaka ned till Skåne tillsammans med Jesper nu i mitten
av aug. =)
Vi ska då en sväng till Göteborg o hälsa på Pysse och gå på Lisseberg!
Efter de åker vi till Lotta o Affe för att träffa dom o sedan när vi åker hem får vi med oss våran nya familjemedlem,
lill plutten som ska heta Affe.
Igår efter jobbet åkte jag o fyllde kylen så vi skulle ha något att äta i helgen, när jag kom hem gjorde jag en
köttfärsröra med mycket goda grönsaker o kokade bulgur o qunia till, supergott.
Idag har jag lagat lax o gjorde klyftpoatits med grillade grönsaker med basilika o vitlök. *MUMS*
Jag har verkligen tagit de lugnt i dag, softade på morgonen o somnade om på soffan o vaknade nog inte på
riktigt förän vid halv elva. Åt favorifrukosten massa frukt o keso, hade dessutom vattenmelon imorse.
Efter de tog vi våra 4 hundar o Emil & Mimmis 2 hundar o gick på långprommis. De var jätteskönt väder och
alla skötter sig så fint.
Sedan busade dom ute på gården ett tag o sedan gick vi in o åt o efter de vilade alla.

Då åkte jag in till Eira med några madrasser så hennes släkt som är på besök kan sova lite bättre, de var
jätteroligt att få träffa dom, jag blev även bjuden på kaffe o hemabakta bullar. De var gott.
Svängde förbi Maxi o handlade lite mat, jag glömt igår o sedan åkte jag hem.
Nyss har vi varit med alla 6 hundarna o Eva till stranden så dom har badat o busat i sanden.

Nu ska jag lägga mig i soffan o mysa lite o sedan läsa lite.
Ha en bra helg, de har jag.

Kram Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback