Oj vad de händer saker...

Hmmm jag vet inte riktigt var jag ska börja eller hur jag ska uttrycka mig för att
inte de här ska bli en roman....
De är fullt upp, så fullt upp att jag inte ens hinner uppdatera bloggen.
Ska kortfattat berätta vad som hänt på senaste tiden... typ 1 månad.

- Fått ett nytt jobb, börjar som Avdelningschef på kundservice
- Vi har vår/sommar det innebär att jag är utomhus mest hela tiden.
- Planterat massa blommor ute, rensat o klippt träd.
- Vi har varit på hundutställning, var jätteroligt.
- Haft Lotta o Betty på besök från Helsingborg - ännu roligare!
- Har varit till en ny reumatalog i Luleå, tagit nya prover, fått nya
mediciner, ska på återbesök till veckan.
- Är glad o trygg med att våra kattungar Charlie o Loke har de bra i
sina familjer. Vi är lyckligt lottade att ha kvar Clara.
- Hundarna är ögonlysta och Helga patella kollade. (Tova & Helga UA o Siri total katarakt)
Vi fick då veta att Siri ser hemskt dåligt, kommer mest troligen bli blind.
- Varit på rygg o höft röngten med Siri. Hon har bra ländrygg med D på höfterna med pålagringar.
Siri har fått medicin som hon inte tål, så vi avvaktar o ska prata med veterinären på måndag ang medicinering.
- Tova o Helga är klara avelshundar o felfria.
- Jag har varit ute o ätit tillsammans med några underbara kollegor från jobbet.
Efter vi hade ätit åkte vi hem till Anki, där drack vi kaffe, fikade o tittade på kort från hennes resa - så fint!
-Tova har börjat löpa, vi ska para henne med Bosse på Onsdag vecka 23.
- Vi har börjat träna Agilility hemma på gården.
- Vi laddar för utställning i Gällivarie tillsammans med Annika helgen efter midsommar.
- Jag har visat intresse för en underbar valp, får veta kanske inom 2 veckor om jag får köpa den.
Det beror på vilket hårlag valpen visar sig ha om jag får köpa den, jag hoppas på en röd brux.
- Jag jobbar som vanligt mycket, måste hinna klart schemana innan jag tar semester efter midsommar.
JAG SER FRAM EMOT MIN SEMESTER!

Jag mår toppen, min medicinering verkar fungera, jag är pigg o motiverad.
Spänd på framtiden på hemmaplan då vi hoppas på både egna valpar o att få köpa en valp.
Spänd på framtiden på jobbplan, 1 september byter jag arbetsuppgifter o har en stor utmaning
i att jobba som chef på kundservice - något jag verkligen ser fram emot.
Jag kommer sakna att har världens bästa Anna som chef, av alla mina jobb är hon den bästa
chefen jag någonsin haft. Hon utmanar mig, ger mig ansvar o stöttar mig i alla lägen - helt underbart!

OJ, nu blev de nästan en roman...

Som ni förstår är de fullt upp här, bäst är om du kommer o hälsa på, så får du detaljerna o en kopp kaffe.

Imorgon åker jag o Berit till handelsträdgården i Tornio, jag ska köpa äppelträd - o kanske nått annat.....

Ha en superbra helg, de ska jag ha.

Kram Mia
PS. Jag har världens underbaraste flickvän ifall ni inte visst....
- På semesterna åker jag o Karin till Helsingborg - de ser vi fram emot.

Avslutar med bilden som är min favoritbild för tillfället....
De är Walliants tjejen Britta.

Kommentarer
Postat av: eira

Och jag längtar till 1 september då vi blir avdelnings-kolleger!!!!!!

2009-05-30 @ 18:26:15
Postat av: Annika Bucht

Det låter som att du ÄR lycklig !



Va roligt !!!

2009-06-03 @ 12:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback